Sklep internetowy – jak go założyć i zarabiać na dropshippingu

Praca na etacie oraz pracowanie “dla kogoś” z pewnością nie są często najkorzystniejszym rozwiązaniem. Wiele osób traktuje również prace na etacie jak obowiązek i nie może się rozwijać. Idealnym rozwiązaniem na zmienienie swojej sytuacji zawodowej jest własny sklep internetowy.

Własny biznes — szczególnie w sieci nie jest niezwykle wymagający i może zmienić całe nasze życie zawodowe oraz prywatne. O zakładaniu e-sklepu i korzyściach, jakie możemy odnieść, decydują się na taki krok, piszemy poniżej.

Dlaczego warto prowadzić sklep internetowy? Jak wygląda praca we własnym e-sklepie?

Sklep internetowy to jeden z ciekawych pomysłów na własny biznes. Jest on również korzystny z kilku powodów. Pierwszym z nich jest możliwość płynnego przechodzenia z zatrudnienia etatowego. Zakładanie biznesu stacjonarnego przeważnie nie daje takiej możliwości. Jest to bezpieczne rozwiązanie, gdyż pozwala stopniowo zwiększać zaangażowanie i ostateczne porzucenie pracy w momencie, kiedy mamy już wstępnie uruchomiony e-sklep.

Samo założenie sklepu internetowego nie jest również trudne ani kosztowne. Obecnie istnieje wiele możliwości otwarcia własnego sklepu internetowego i nie musimy posiadać np. wiedzy z dziedziny IT, aby to zrobić (Jak zrobić stronę internetową). Rozpoczynając taki typ biznesu, nie musimy posiadać też dużych sum pieniędzy. W najbardziej ekonomicznej wersji korzystając z darmowych rozwiązań i dropshippingu nie musimy posiadać żadnego wkładu, co jest praktycznie niemożliwe przy otwieraniu biznesu stacjonarnego.

Kolejną zaletą prowadzenia własnego sklepu internetowego jest komfort. Własny biznes możemy prowadzić z dowolnego miejsca. Nie musimy posiadać lokalu usługowego, a jedynie siedzibę, którą może w pierwszych miesiącach działalności być nasz dom. Pracując w taki sposób, samodzielnie decydujemy, ile czasu poświęcamy na prowadzenie biznesu. Możemy dzięki temu postawić na zarobienie dużej sumy pieniędzy lub na czas dla rodziny. Możemy też pracować według własnego pomysłu oraz zrealizować swój plan rozwoju marki. Dzięki temu praca będzie niezwykle przyjemna, a my będziemy mogli pracować w dogodny dla nas sposób.

Ostatnim i jednym z największych plusów prowadzenia sklepu internetowego jest dużo większa motywacja i satysfakcja. Pracując na własny rachunek, jesteśmy dużo bardziej zmotywowani oraz jesteśmy usatysfakcjonowani z odnoszenia sukcesów, co daje nam większe zadowolenie z kariery zawodowej.

Jak stworzyć sklep internetowy/witrynę?

Jeśli chcemy stworzyć własny sklep internetowy mamy przeważnie dwie główne opcje do wyboru. Pierwszą opcją jest stworzenie sklepu na jednym czy kilku portalach aukcyjnych takich jak Allegro. Jako sprzedawcy będziemy mogli wystawiać przedmioty w swoim sklepie i oczekiwać na zakupienie ich przez klientów portalu aukcyjnego. W tej opcji nie musimy dbać o własną witrynę oraz o reklamę i promocję sklepu. W zamian za komfort w tym względzie będziemy płacili jedynie prowizje od sprzedaży, która wynosi kilka procent. To rozwiązanie jest polecane osobom, które zakładają swój pierwszy sklep i nie są do końca zaznajomione z branżą e-commerce.

Drugim rozwiązaniem jest stworzenie własnego niezależnego sklepu internetowego. W tej opcji sami musimy stworzyć witrynę oraz ją promować w celu zdobywania klientów. Możemy zrobić to np. poprzez kreatory witryn internetowych lub zamawiając taki sklep w agencji marketingowej czy u freelancera. Przy tego typu wyborze nie będziemy musieli płacić prowizji portalowi aukcyjnemu, ale będziemy musieli ponieść koszty założenia i promowania biznesu. Ten wybór polecany jest osobom doświadczonym, które planują przeznaczenie sporych środków i liczą na niezależność czy większe możliwości np. budowę własnej marki.

Trzecią opcją jest hybryda i połączenie sklepu indywidualnego z profilami na portalach aukcyjnych. Taki kolaż warto jednak wykonać, jeśli mamy już pewne doświadczenie w tej branży i wiemy, jak funkcjonuje nasza sprzedaż. W tej opcji w połączeniu z promocją sklepu możemy liczyć na największe obroty, ale i nieco więcej pracy.

Jak handlować w sklepie internetowym – tradycyjne czy w stylu dropshipping?

Jeśli mamy już założony sklep internetowy, warto również zastanowić się nad formą handlowania w nim. Do wyboru mamy tradycyjną opcję, czyli kupienie, przechowywanie i wysyłanie towaru do klienta za wyższą cenę oraz dropshipping.

Druga opcja polega na wystawianiu przedmiotów do sprzedaży, których nie mamy, a po otrzymaniu zapłaty za nie, zamówieniu ich bezpośrednio w hurtowni z wysyłką do klienta — taniej.

Pierwsza tradycyjna opcja wymagać będzie od nas magazynu lub powierzchni do przechowywania, ale daje kontrolę nad towarem. Druga opcja to brak problemu zapewnienia miejsca magazynowego, brak kosztów wysyłki i możliwość wystawienia dużej ilości produktów. Minusem tej opcji jest brak możliwości zapakowania towaru w firmowe opakowanie z logiem naszej marki oraz możliwe problemy ze znalezieniem odpowiednio taniej hurtowni po przyjęciu zamówienia.

Warto jednak połączyć te dwa sposoby. W formie dropshippingu oferować możemy produkty bardzo drogie czy problematyczne w przechowywaniu z naszej branży. Dzięki temu nie zamrozimy pieniędzy, a będziemy mieli szeroką ofertę.

Jak promować własny sklep internetowy?

Kolejną kwestią prowadzenia własnego sklepu internetowego jest jego promowanie i reklamowanie. Niezależnie od tego, czy posiadamy własny e-sklep, czy profil sprzedawcy na portalu aukcyjnym, powinniśmy reklamować naszą markę.

Pierwszym sposobem polecanym szczególnie na początku biznesu jest marketing szeptany i działania w social mediach. Marketing szeptany to umieszczanie na forach internetowych, portalach społecznościowych czy blogach krótkich wpisów polecających nasz sklep. Wiele osób z ciekawości lub polecania skorzysta z linku i odwiedzi naszą witrynę.

Działania w social mediach to zaś tworzenie profilu marki — sklepu, dodawanie postów czy ogłoszeń na grupach. Jeśli posiadamy pewne środki, powinniśmy skorzystać z reklamy Facebook Ads i Google Ads. Te programy reklamowe umożliwiają wyemitowanie odpłatnie reklamy dla użytkowników Facebooka lub wyszukiwarki Google w postaci postów, banerów reklamowych czy płatnych wyników wyszukiwania.

Jeśli dysponujemy budżetem w sumie kilkuset złotych, warto poprosić o promocję agencje marketingowe, które doskonale znają się na promocji marek w sieci i z pewnością pomogą nam zdobyć pierwszych klientów.

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. Sklep internetowy pisze:

    Ja zaczynałem małego sklepiku internetowego i dzięki dropshippingowi zarabiam teraz po kilkanaście tys. zł. Polecam każdemu spróbować swoich sił w sprzedaży internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *